تبلیغات یکی از بهترین روشها برای افزایش فروش و فالوور در اینستاگرام و سایر پلتفرمها میباشد. اما برای استفاده حداکثری از این ابزار شما نیاز به یک بنر تبلیغاتی بسیار خوب و حرفهای دارید. برای ساخت بنر ابزارهای مختلفی وجود دارد. بعضی از افراد نیز اینکار را به افراد متخصص در این حوزه واگذار میکنند. امروز در این پست قصد داریم تا ساخت بنر اینستاگرام به 4 روش کاربردی و اصولی را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم. اگر شما هم به دنبال روشهای ساخت بنر و همچنین نمونه بنر تبلیغاتی در اینستاگرام هستید تا انتهای این پست با ما همراه باشد.
موارد مهم در ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام
قطعاً هرچه بنر تبلیغاتیتان بهتر طراحی شود، بازدهی تبلیغات شما نیز بیشتر خواهد شد و میتوانید از انجام این کار سود بیشتری کنید. امروزه راضی کردن کاربران کار سختی است. چون افراد زیادی دقیقا مشابه شما در حال فروش کالا یا خدماتی هستند که احتمالاً شما نیز آن را ارائه میکنید. به همین دلیل باید در ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام دقت بسیار زیادی کنید. موارد مختلفی برای رعایت کردن وجود دارد. برای آشنایی با این موارد با ما همراه باشید.
برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام ابتدا مخاطب خود را بشناسید
شناخت مخاطب اولین گام برای ساخت بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام است. به عبارت سادهتر باید بدانید که این بنر قرار است توسط چه افرادی دیده شود. چه افرادی باید تحت تاثیر این بنر قرار بگیرند. در نهایت نیز چه افرادی باید به کمک این بنر به شما و کسب و کارتان متصل شوند. پاسخ تمام این سوالات را باید در کالا یا خدماتی که ارائه میکنید بدست بیاورید. برای مثال اگر محصول شما مربوط به بانوان است، پس جامعه مشتریان شما نیز خانمها هستند.
اگر زیرپوش مردانه میفروشید، پس به احتمال زیاد مشتریان شما آقایانی در بازه سنی 30 تا 40 سال هستند. اگر خدمات طراحی سایت را ارائه میدهید، پس مشتریان شما احتمالاًٌ افرادی هستند که به دنبال فروش آنلاین هستند. زمانی که مخاطب خود را به خوبی بشناسید، میتوانید بنری را طراحی کنید که مورد توجه مشتریان و مخاطبانتان قرار بگیرد. برای مثال میتوانید از رنگ بندی یا جملاتی در بنرتان استفاده کنید که میتواند بهترین تاثیر را بر روی مشتریان شما بگذارد.
از رنگهای جذاب استفاده کنید
شناخت رنگ یکی از اولین و ابتداییترین مواردیست که هر شخص فعالی در زمینه ساخت بنر اینستاگرام باید آن را بداند. بعضی از رنگها اصلا برای تبلیغات مناسب نیستند و اگر از آنها استفاده کنید، در اصل پول خود را دور ریختهاید. بعضی از رنگها جای خاصی دارند. برای مثال شما هرگز نمیتوانید از رنگ قرمز جیغ، بر روی پس زمینه مشکی استفاده کنید چون به خوبی دیده نخواهد شد. پس یکی از مواردی که باید به خوبی با آن آشنا باشید، شناخت رنگها است. در زیر تعدادی از رنگهای جذاب و مناسب برای بنر تبلیغاتی را آوردهایم.
- قرمز : این رنگ برای ایجاد هیجان بسیار مناسب است. قرمز برای فروش و تخفیف یک گزینه فوق العاده به شمار میرود.
- آبی : از این رنگ برای احساس اعتماد و اطمینان استفاده میشود. بسیاری از برندهای حرفهای از رنگ آبی در طراحی خود استفاده میکنند.
- زرد : اگر به دنبال جلب توجه هستید، رنگ زرد برای شما یک گزینه جذاب است. البته از زرد برای محصولاتی که به کودکان مرتبط است بیشتر استفاده میشود.
- سبز: رنگ سبز بسیار با کلاس و شیک است. از این رنگ برای نشان دادن سلامت و آرامش استفاده میشود.
- نارنجی : این رنگ بسیار انرژی بخش است. برای برندهای ورزشی میتواند یک گزینه مناسب باشد.
- بنفش : رنگ بنفش نماد ثروتد، خلاقیت و لوکس بودن است.
- سیاه و سفید : این رنگ نیز نماد ساده بودن است.
از کلمات محرک در ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید
یکی دیگر از مواردی که میتواند به بهتر شدن بنر تبلیغاتی شما کمک بسیار زیادی کند، استفاده از کلمنات محرک است. ما در زبان فارسی و حتی روابطی که داریم گاهی اوقات از کلمات خاصی برای ترغیب و راضی کردن طرف مقابلمان استفاده میکنیم. به این کلمات خاص، کلمات محرک میگویند. شما نیز میتوانید در ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام و سایر پلتفرمها از این کلمات استفاده کنید. کلماتی مثل رایگان، محدود، فرصت ویژه، تخفیف فوق العاده، فقط برای 10 نفر اول وغیره میتواند در نفش کلمات محرک عمل کنند. استفاده از این کلمات میتواند باعث رشد چشمگیر فروش کالا یا خدمات شما شود. البته در استفاده از این کلمات باید بسیار دقت کنید.
اینستاگرام در یکی از آپدیتهای خود استفاده از برخی کلمات را ممنوع اعلام کرده است. در صورتی که در پست یا استوری خود حتی به شکل عکس و بنر نیز از این کلمات استفاده کنید، با محدودیتهای مختلف از جانب این پلتفرم رو به رو خواهید شد. در مقاله لیست کلمات ممنوع اینستاگرام ، میتوانید با این کلمات آشنا شوید. البته روشهای مختلفی برای استفاده از این کلمات وجود دارد. برای مثال شما میتوانید عبارت رایگان را به شکل رایـ.گان بنویسید. به این شکل دیگر پلتفرم اینستاگرام توانایی تشخیص کلمه مورد استفاده شما را نخواهد داشت. استفاده از اموجی برای پوشاندن بخشی از کلمه نیز میتواند به عنوان یک روش فوق العاده عمل کند.
بنر تبلیغاتی نباید خیلی شلوغ باشد
در حال حاضر مردم و کاربران اینقدر صبر و حوصله برای نگاه کردن به بنرها و حتی ویترینهای شلوغ را ندارند. اگر احساس کنند که تصویری بیش از حد شلوغ است، حتما از نگاه کردن به آن صرف نظر خواهند کرد. پس شما باید برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام به شکلی عمل کنید که بنر کاملا ساده و در عین حال زیبا باشد. به محصولات اپل دقت کنید. بسیار ساده هستند اما در عین سادگی، زیبایی فوق العادهای را به چشمان کاربران هدیه میکنند.
بنر برندهای حرفهای و بزرگ مثل اسنپ، تپسی، ازکی وغیره نیز از همین رویه پیروی کردهاند. بهتر است در طراحی بنر، از یک پس زمینه رنگی ملایم که چشم را خسته نکند استفاده نمایید. سپس نهایت از یک اِلمان گرافیکی و چند خط استفاده کنید. در نهایت نیز یک Call To Action ( دعوت به اقدام ) به بنر خود اضافه نمایید.
سایز بنر تبلیغاتی اینستاگرام
یکی از موارد بسیار مهم در ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام، سایز بنر است. به طور کلی ما در اینستاگرام میتوانیم از 3 ابزار برای تبلیغات خود استفاده کنیم. استوری، پست و ریلز. تبلیغات استوری بسیار پر مخاطب و محبوب است. به همین دلیل افراد بسیار زیادی به دنبال ساخت بنر استوری اینستاگرام هستند. البته از ریلز و پست نیز نمیتوان صرف نظر کرد. اکنون قصد داریم تا سایزهای مختلف بنر تبلیغاتی اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذاریم :
- بنر استوری : این نوع از بنر باید در سایز 1080 در 1920 طراحی شود.
- بنر پست : این بنر نیز باید به شکل مربع و در سایز 1024 در 1024 پیکسل طراحی شود.
- بنر ریلز: این بنر باید به ویدئو باشد و در سایز 1080 در 1920 پیکسل طراحی شود.
ساخت بنر استوری اینستاگرام
همانطور که بالاتر گفتیم، یکی از بهترین ابزارهای تبلیغات در اینستاگرام استوری است. برای ساخت بنر استوری اینستاگرام روشهای مختلفی وجود دارد. شما میتوانید از ابزارهای متنوع و مختلفی در این زمینه استفاده کنید. فتوشاپ یکی از بهترین ابزارها برای طراحی است. اما در کنار این ابزار، اینستاگرام نیز خودش به کاربران امکان ساخت بنر و استوری را میدهد. در زیر شما را با آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام برای استوری آشنا خواهیم کرد.
ابتدا یک پس زمینه از گالری خود انتخاب کنید
برای ساخت بنر استوری اینستاگرام، در ابتدای کار باید یک پس زمینه زیبا از گالری خود در اینستاگرام قرار دهید. شما میتوانید از سایتهایی مثل پینترست برای اینکار استفاده نمایید. همچنین اینستاگرام نیز قابلیت تغییر رنگ و فیلتر پس زمینه را به شما میدهد.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، ما یک تصویر را از پینترست دانلود کردیم و در گالری گوشی ذخیره کردیم. سپس در اینستاگرام از تصویر گالری به عنوان پس زمینه استوری استفاده کردیم. پس از قرار گرفتن عکس در قسمت استوری، انگشت خوود را به سمت چپ یا راست بکشید تا لایههای رنگی مختلف بر روی تصویری که شما آپلود کردید قرار بگیرد.
متن خود را بنویسید
در این مرحله میبایست متن خود را روی استوری بنویسید. برای انجام اینکار تنها کافیست تا روی تصویر بزنید و آنگاه متن خود را وارد نمایید. در دو خط اول بهتر است تا کلمات محرک و قوی استفاده کنید تا بتوانید کاربر را در استوری نگه دارید. کاربران اول خط اول و سپس خط دوم و در نهایت خط سوم و الی آخر را مشاهده میکنند. پس اهمیت خط اول بسیار بالاست. برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام به عنوان استوری بهتر است تا مهم ترین جملات را در خط اول وارد نمایید.
به منظور تاثیر گذاری بیشتر و بهتر در استوری، بهتر است تا از اموجیها نیز استفاده نمایید. به حتما بهترین پس زمینه را برای بنر خود انتخاب نمایید. به تصویر بالا دقت کنید، تصویر غذایی که در پس زمینه قرار گرفته است، آنقدر زیبایست که میتوانید هر شخصی را به سمت رستوران مورد نظر ما بکشاند.
بهترین ابزارها برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام
برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام ابزارهای مختلفی وجود دارد. بعضی از آنها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. همین مسئله کار شما را برای انتخاب بهترین ابزار بسیار سخت میکند. اما قبل از اینکه بخواهید ابزار مورد نیاز خود را پیدا و سپس انتخاب کنید، بهتر است تا نگاهی به دستگاه خود بی اندازید. به عبارت دیگر اگر با کامپیوتر طراحی را انجام میدهید، باید به دنبال نرم افزارهای مناسب کامپیوتر باشید. اگر با تلفن همراه طراحی را انجام میدهید، باید به دنبال اپلیکیشنهای فعال در این زمینه باشید.
بطور کلی برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام و سایر طرحهای گرافیکی بهترین ابزار فتوشاپ است. البته این ابزار برای افرادی که به رایانه دسترسی دارند مناسب است. اما اگر به کامپیوتر دسترسی ندارید یا میخواهید اینکار را توسط تلفن همراهتان انجام دهید، استفاده از ابزارهایی مثل اینشات و Canvas برای شما میتواند بسیار مفید و کاربردی باشد. در کنار این دو ابزار، ساخت بنر تبلیغاتی با هوش مصنوعی نیز میتواند جز گزینههای شما باشد.
ساخت بنر تبلیغاتی با هوش مصنوعی
خوشبختانه امروزه ابزاری به نام هوش مصنوعی فعالیت میکند و در هر زمینهای میتواند به شما کمک کند. برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام میتوانید از ابزار هوش مصنوعی نیز استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که بهتر است از هوش مصنوعی تنها ایده بگیرید و سپس خودتان دست به کار شوید و بنر را طراحی کنید. اما اگر مهارت کافی برایث اینکار را ندارید، میتوانید بنر طراحی شده توسط این ابزار را به شکل مستقیم استفاده کنید. در زیر شما را با چند ابزار برای ساخت بنر تبلیغاتی با هوش مصنوعی آشنا کردهایم.
چت جی پی تی یک ابزار حرفهای برای ساخت بنر تبلیغاتی با هوش مصنوعی
ابزار چت جی پی تی یکی از بهترین ابزارها برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام است. این ابزار بسیار حرفهای است. شما میتوانید از آن برای استخراج متن تبلیغاتی و همچنین طراحی بنر استفاده کنید. طریقه کار با چت جی پی تی بسیار آسان است.
ما پس از ورود به چت جی پی تی از این ابزار خواستیم تا برای دندان پزشکی یک بنر استوری برای ما طراحی کند. از آنجایی که ما به زبان فارسی صحبت میکنیم، چت جی پی تی نتوانست در زمینه ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام به ما کمک کند. تنها یک بنر طراحی کرد و آن را به ما ارائه کرد. ماهم برای آنکه بتوانیم کار را به بهترین شکل انجام دهیم، میتوانیم از این طرح ایده گرفته و سپس خودمان دست به طراحی مجدد بزنیم.
سایت Predis.ai
اما یکی دیگر از سایتهایی که در مقاله ساخت پست اینستاگرام با هوش مصنوعی نیز به آن پرداختیم، ساخت Predis.ai است. این وبسایت نیز بر پایه هوش مصنوعی فعالیت میکند و شما میتوانید برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام از آن استفاده نمایید. این وبسایت هم همانند هوش مصنوعی نمیتواند کمک بسیار زیادی در زمینه ساخت بنر تبلیغاتی با هوش مصنوعی به شما بکند. تنها میتواند ایدههایی را در اختیار شما قرار دهد و شما از آنها الهام بگیرید.
برای کار با این هوش مصنوعی فقط کافیست تا کمی توضیح در مورد بنر تبلیغاتی مورد نظر خود را به زبان انگلیسی بنویسید. سپس این وبسایت تعدادی بنر که خیلی هم زیبا نیستند به شما پیشنهاد خواهد داد.
البته در نظر داشته باشید که اگر برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با مشکلی مواجه بودید، میتوانید اینکار را به یک فرد متخصص واگذار کنید. معمولا اگر شما استخدام ادمین اینستاگرام را انجام دهید، ادمین تمامی اینکارها را برای شما انجام خواهد داد و نیازی به انجام کار خاصی از جانب شما نیست.
نمونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام
یکی دیگر از مواردی که به شما در ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام کمک بسیار زیادی خواهد کرد، استفاده از نمونه بنرها است. قطعاً الگو برداری از طرحهای موفق برندهای بزرگ و حرفهای میتواند به شما کمک کند تا بنرهای خوبی طراحی کنید. به همین دلیل ما در زیر شما را با تعدادی از نمونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام آشنا کردهایم.
در بالا سه نمونه از بهترین بنرهای تبلیغاتی را مشاهده میکنید که توسط یکی از بهترین شرکتهای ایرانی طراحی شده است. در طراحی این سه بنر، رنگ پس زمینه به شکلی کاملا ملایم و متناسب با چشم طراحی شده است و هیچگونه فشاری را به چشمان کاربران وارد نمیکند. همچنین طبق مواردی که در آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام در بالا گفتیم، کلمات و جملات مهم نیز به شکلی بزرگ و در بالای بنر قرار گرفتهاند.
سوالات متداول
اگر بنر را با هوش مصنوعی طراحی کنیم، شامل جریمه اینستاگرام میشود؟
خیر! هیچگونه محدودیتی از سمت اینستاگرام در این باره وجود ندارد.
اگر در بنر تبلیغاتی از کلمات ممنوعه اینستاگرام استفاده کنیم چه مشکلی ایجاد میشود؟
اینستاگرام بنر شما را حذف خواهد کرد. همچنین ممکن است برای پیج تبلیغ کننده مشکلاتی مثل بن شدن نیز ایجاد شود.
از چه رنگهایی در پس زمینه بنر استفاده کنیم؟
رنگهایی مثل سبز، آبی، سفید و مشکی بهترین رنگها برای پس زمینه بنر هستند.
سخن پایانی
ساخت بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام یکی از مواردیست که میتواتد افزایش فروش کالا یا خدمات و همچنین رشد درآمدی شما کمک بسیار زیادی کند. اما برای ساخت بنر روشهای مختلفی وجود دارد و با توجه به تنوع بسیار بالای سلیقه کاربران، طراحی بنر کمی سخت است. امروز ما در این پست آموزش کاملی را در مورد ساخت بنر برای تبلیغات در اینستاگرام به شما ارائه کردیم. همچنین شما را با چند ابزار کاربردی و در نهایت نمونه بنر تبلیغاتی در اینستاگرام آشنا کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. موفق بایشد.