آنالیز استوری اینستاگرام در سال 2024

آنالیز استوری اینستاگرام در سال 2024

در اینستاگرام ویژگی‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این ویژگی‌ها استوری است. این ابزار برای تبلیغات و افزایش فروش بسیار محبوب و مورد استفاده است. هرچه بازدید استوری‌های یک پیج در اینستاگرام بالاتر باشد، ارزش آن پیج نیز بیشتر خواهد شد. برای افزایش بازدید این ابزار شما باید به موارد مختلفی تسلط داشته باشید. اگر ادمین اینستاگرام هستید، باید با این ابزار به خوبی کار کنید و بر آن تسلط کامل داشته باشید. امروز در این پست قصد داریم تا شما را به شکلی کامل با آموزش آنالیز استوری اینستاگرام در سال 2024 آشنا کنیم. پس لطفا تا انتهای این پست با ما همراه باشید.

آموزش آنالیز استوری اینستاگرام

آنالیز استوری اینستاگرام در سال 2024

برای آنالیز استوری در اینستاگرام ابتدا وارد اکانت خود شوید. سپس استوری را انتخاب کرده و از پایین صفحه روی گزینه Activity ( افرادی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند ) بزنید. در صفحه جدیدی که برایتان باز می‌شود، گزینه نمودار را انتخاب کنید ( تلفن همراه سمت چپ ). در این صفحه آمار و اطلاعاتی برای شما نمایش داده می‌شود که هرکدام از آنها بیانگر یک مورد بسیار مهم در استوری شما است.

آنالیز استوری اینستاگرام در سال 2024

همانطور که مشاهده می‌کنید در تصویر بالا اینستاگرام اطلاعاتی را با شما به اشتراک گذاشته است. در زیر شما میتوانید معنی هرکدام از متریک‌های بالا را میتوانید در زیر مشاهده کنید.

معنی علائم بخش آنالیز ( اینسایت )

در زیر شما را با معنی علائم و متریک‌های موجود در بخش اینسایت استوری اینستاگرام آشنا کرده‌ایم.

  • Story interactions : این بخش حاوی حاصل جمع عملیات انجام شده بر روی استوری ( لایک، ریپلای، اشتراک گذاری ) شماست.
  • Like : این بخش تعداد لایک‌های ثبت شده بر روی استوری شما را به نمایش می‌گذارد.
  • Replies : این متریک تعداد پاسخ‌های ارسال شده برای استوری را نمایش می‌دهد.
  • Navigation : نویگیشن تعداد پیمایش‌های ثبت شده بر روی یک استوری را نشان می‌دهد.
  • Forward : این متریک نشان می‌دهد که استوری شما توسط کاربر رد شده است.
  • Next Story : نشان می‌دهد که کاربر استوری شما را رد کرده است و به استوری در پیج دیگری منتقل شده.
  • Back : نشان می‌دهد که کاربران به استوری قبلی شما مراجعه کرده‌اند.
  • Exited : نشان می‌دهد که کاربر کلا از استوری شما خارج شده است.

از اطلاعات ارائه شده در بخش آنالیز استوری اینستاگرام چه استفاده‌ای میشه کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا به دانش و خلاقیت خودتان مراجعه کنید. اطلاعاتی که اینستاگرام در این بخش در اختیار شما قرار می‌دهد کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. برای مثال اگر به دنبال این هستید که از کجا بفهممی استوری شیر شده، یا کدام استوری ما مورد استقبال کاربران قرار گرفته است، باید این اطلاعات را با استفاده از آنالیز استوری اینستاگرام بدست بیاورید. شما با استفده از این اطلاعات میتوانید سلیقه کاربران خود را بررسی کنید. برای مثال اگر یک استوری شما لایک زیادی را به خود اختصاص داده باشد، یعنی استوری بسیار جذاب بوده است. اگر همان استوری تعداد Forward یا Next story آن بیشتر باشد، یعنی استوری برای کاربران به اندازه کافی جذاب نبوده است.

البته فراموش نکنید که گاهی اوقات کاربران نیز از روی بی حوصلگی و عادت یک استوری را رد می‌کنند. پس اگر آمار منفی پیج شما زیاد بود خیلی نگران نباشید. فقط کافیست تا در ابتدای کار پیجتان تعدادی استوری آپلود کنید. سپس صبر کنید تا بازخورد کاربران بر روی پیج خود را مشاهده کنید. آنگاه میتوانید با استفاده از آنالیز استوری اینستاگرام سلیقه کاربران را کشف کرده و محتوایی تولید که مطابق نظر و میل آنها باشد.

از کجا بفهمیم استوری شیر شده؟

اشتراک گذاری یا شیر ( Share ) یکی از فاکتورهای بسیار مهم در پیج‌های اینستاگرامی است. اگر محتوای شما شیر زیادی را به خود اختصاص دهد، طبیعتاً میزان بازدید آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. گاهی اوقات استوری‌های ما بازدید بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهند و ما متوجه نمیشیم که دلیل این افزایش بازدید دقیقا در چیست؟ دلیل اصلی افزایش بازدید استوری‌ها در اینستاگرام افزایش تعداد اشتراک گذاری آن استوری است. از کجا بفهمیم استوری شیر شده؟ برای پاسخ به این سوال باید طبق آموزش بالا آنالیز استوری اینستاگرام را انجام دهیم. سپس در صفحه آنالیز گزینه Share را پیدا کنید و عدد مقابل آن را مشاهده کنید.

تفاوت Next Story و Forward در استوری اینستاگرام

در بالا دو متریک ( واحد اندازه گیری ) کاملا شبیه به یکدیگر به نام‌های Next Story و Forward را برای شما کاربران عزیز معرفی کردیم. در بخش آنالیز استوری اینستاگرام این دو متریک بسیار به یکدیگر شباهت دارند. تفاوت اصلی این دو فاکتور بسیار کوچک است. Next Story به شما نشان می‌دهد که چند نفر از افرادی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند، کلاً از رشته استوری‌های شما خارج شده و به استوری فرد دیگری مراجعه کرده‌اند. اما Forward به شما نشان می‌دهد که چه تعداد از کاربران استوری شما را مشاهده کرده و سپس به استوری بعدی رفته‌اند.

سوالات متداول

سوال: آیا تمامی حساب‌های کاربری در اینستاگرام میتوانند به آمار و اطلاعات مندرج در بخش آنالیز استوری اینستاگرام دسترسی داشته باشند؟

خیر! تنها حساب‌های پیشرفته در اینستاگرام یعنی Creator Account و Business Account امکان دسترسی به این آمار و اطلاعات را دارد و حساب‌های عادی نمیتوانند آمار آنالیزی را مشاهده کنند.

سوال: من یک استوری دارم و تعداد Forward در آنالیز بسیار بالاست، آیا این آمار برای پیج من بد است؟

حیر! بسیاری از کاربران حاضر نیستند تا 15 ثانیه صبر کنند که استوری شما به اتمام برسد. به همین دلیل به استوری بعدی خواهند رفت.

سوال: چگونه میتوانیم لایک‌های استوری خود را بیشتر کنیم؟

برای اینکار میتوانید از Call To Action یا همان اِلِمان‌های دعوت به اقدام استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)