اکسپلور اینستاگرام از آن دست فضاهاییست که در حال حاضر بیشتر فعالیت در این پلتفرم به دنبال ورود به این فضا هستند. زمانی که پست شما در اکسپلور اینستاگرام به نمایش گذاشته شود، اتفاقات بسیار خوبی برای پست و پیج شما میافتد. از افزایش و رشد افنجاری بازدید گرفته تا بالا رفتن آمار فروش وغیره. اما ورود به اکسپلور اینستاگرام به آُانی امکان پذیر نیست. امروز در این پست قصد داریم تا به شما بگوییم که چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم، پس لطفا تا انتهای این پست با ما همراه شوید.
اکسپلور اینستاگرام چگونه عمل میکند؟
اکسپلور اینستاگرام از شیوه و روش بسیار جالبی استفاده میکند. این بخش مخصوص محتوایی است که شما به آن علاقه دارید. به عبارت سادهتر پلتفرم اینستاگرام پس از دریافت دیتاهای مختلف از شما، محتوایی که احتمالا به آن علاقه داشته باشید را در اکسپلور نمایش میدهد. در کنار محتواهای مورد علاقه شما، اینستاگرام گاهی اوقات شانس خود را برای تغییر سلیقه شما امتحان کرده و محتواهای دیگر را نیز در محیط به شما نمایش میدهد. اگر میخواهید بدانید که چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیهد شویم با ما همراه باشید.
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟
برای ورود به محیط اکسپلور در پلفترم اینستاگرام روشهای زیادی وجود دارد. بعضی از این روشها کاملا عملی بوده و برخی دیگر در حد یک رویا باقی میماند. با کمی جستجو در اینستاگرام به تعداد بسیار زیادی نظریه دست پیدا میکنید که همه آنها در تلاشند تا شما را برای ورود به اکسپلور راهنمایی کنند. خوشبختانه برای شما کاربران عزیز که با این پرسش که چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم مواجه هستید، خبر بسیار خوبی داریم. در اینجا شما را با 5 روش اصولی که به کمک آن میتوانید پا به اینستاگرام بگذارید آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه بمانید.
1- کاربران خود را به خوبی بشناسید
اولین گام و شاید نقطه طلایی برای ورود پستهای شما به محیط اکسپلور اینستاگرام شاید همین شناخت کاربران و فالوورهای شما باشد. در بالا گفتیم که سیستم اکسپلور بر اساس علاقه مندیهای کاربران کار میکند. به همین دلیل شما باید محتوایی تولید کنید که کاربران به آنها علاقه دارند. شما باید برای عبور از این مرحله ابتدا کاربران خود را بشناسید. ابتدا حساب خود در اینستاگرام را به حساب پیشرفته تبدیل کنید. سپس پستهای خودتان را یک به یک بررسی کنید. هر پستی که از نظر کاربران محوبتر بود را شناسایی کنید. از آن پست ایده گرفته و تولید خود را افزایش دهید.
2- از دادهها استفاده کنید و محتوای جذاب تولید کنید
یکی دیگر از گامهایی که میتوانید از آن در جهت ورود به محیط اکسپلور اینستاگرام استفاده کنید، تولید محتوای جذاب و کاربرپسند با استفاده از دادهها است. همانطور که کمی قبلتر گفتیم شما باید در ابتدا حساب خود در اینستاگرام را به حساب پیشرفته تبدیل کنید. سپس پستها را یک به یک بررسی کنید. زمانی که حسابتان پیشرفته میشود، اینستاگرام بابت هر پست و کل پیجتان آماری را به شما ارائه میکند. برای مثال اگر دیدید که از یک ویدیو 10 ثانیهای تنها 5 ثانیه آن توسط کاربران مشاهده میشود یعنی یک جای کار میلنگد و کاربران شما در ثانیه پنجم با ریزش بسیار زیادی مواجه هستند.
در پروژه یکی از مشتریانی که از خدمات ادمینی اینستاگرام ما استفاده میکرد، تولید محتوایی را انجام دادیم. این محتوا 16 ثانیه بود و مثل اکثر کلیپهای فعال در اکسپلور اینستاگرام از یک لوگو موشن جذاب در این ویدیو استفاده میشد. پس از انتشار محتوا متوجه مورد بسیار جالبی شدیم. در ثانیه 5 ام لوگو موشن اجرا میشد و بیشتر کاربران آن ویدیو 16 ثانیهای را فقط تا ثانیه پنجم تماشا میکردند. همین مسئله باعث شد تا ما از آن ویدیو به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنیم. لوگو موشن را از ویدیوهای بعدی حذف کردیم و توانستیم بازدید بسیار خوبی را روی ویدیوهای دیگر بدست بیاوریم.
3- زمان پست گذاری طلایی، کلید طلایی ورود به اکسپلور اینستاگرام
یکی دیگر از مواردی که میتواند خیلی برای ورود پستهای شما به اکسپلور اینستاگرام مفید باشد، استفاده و تکیه بر زمان پست گذاری طلایی در اینستاگرام است. به عبارت سادهتر شما باید پستهای خود را زمانی در اینستاگرام آپلود کنید که کاربران شما بیشتر آنلاین هستند. حال شاید از خود بپرسید که این ساعت را چگونه بدست بیاوریم؟ برای پاسخ به این سوال باید به داشبورد مدیریت حرفهای اینستاگرام مراجعه کنید. در این داشبورد میتوانید اطلاعات بسیار مفیدی را از زمان طلایی پست گذاری در اینستاگرام بدست بیاورید. برای مشاهده ساعت طلایی پست گذاری در اینستاگرام به اینسایت پیج خود را مراجعه کرده و سپس گزینه Follower را انتخاب نمایید. کمی پایینتر بیایید. در انتهای همین صفحه چند نمودار مشاهده میکنید. هرکدام از نمودارها که پر تر بود را به عنوان ساعت طلایی پست گذاری در اینستاگرام در نظر بگیرید.
4- از تگ و هشتگهای مرتبط استفاده کنید
در گذشته هشتگها در اینستاگرام از ارزش بسیار زیادی برخوردار بودند. یعنی اگر کسی به دنبال افزایش بازدید در این پلتفرم بود، نزدیک به 20 یا 30 هشتگ در زیر پست خود اضافه میکرد. اما در الگوریتمهای جدید اینستاگرام ارزش هشتگ به شدت کاهش یافته است. البته هنوز هم به اعتقاد بسیاری از اساتید اینستاگرامی شما باید برای پستهای خود از هشتگها استفاده کنید. اگر قصد دارید تا پست شما به اکسپلور اینستاگرام وارد شود، باید در زیر هر پست خودتان از 3 یا 4 هشتگ استفاده کنید. به این شکل میتوانید پست خود را در اکسپلور اینستاگرام مشاهده کنید.
5- کمی با الگوریتم بازی کنید
شاید این روش کمی غیر منطقی به نظر برسد، اما بسیاری از افراد فعال ر اینستاگرام، از همین روش استفاده میکنند. الگوریتم اینستاگرام برای افزایش بازدید پستها از شیوههای خاصی استفاده میکند. نکته مشترک در تمامی روشها، اهمیت بسیار بالای دقایق ابتدایی انتشار پست است. یعنی اگر پست شما در دقایق ابتدایی پس از انتشار بتواند آمار مطلوبی را برای خود کسب کند، میتواند نیمی از مسیر ورود به اکسپلور اینستاگرام را طی کند. شما میتوانید با استفاده از روشهای مختلف مثل خرید لایک، ویو، کامنت وغیره کمی با الگوریتم اینستاگرام بازی کنید.
6- کپشن نویسی جذاب
در پاسخ به اینکه چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم، میتوانیم روش کپشن نویسی جذاب را نیز با شما به اشتراک بگذاریم. شاید از خود بپرسید که کپشن در جایی اهمیت دارد که کاربران پستهای شما را مشاهده کنند، پس چرا باید در این مرحله روی کپشن نویسی مانور دهیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اینستاگرام به تعداد دفعات بازپخش یک پست اهمیت بسیار زیادی میدهد. به همین دلیل زمانی که شما برای پستهایتان کپشن نویسی را انجام دهید و از کاربران بخواهید کپشن را مشاهده کنند، ناخداگاه آنها مجبور هستند بارها و بارها پست شما را مشاهده کنند که این مسئله تاثیر مستقیمی روی پست شما میگذارد.
7- ویدیوهای لوپ ایجاد کنید
یکی دیگر از روشهایی که به شما در ورود پستتان به اکپسلور اینستاگرام کمک بسیار زیادی خواهد کرد، ساخت ویدیوهای لوپ است. یعنی اگر از ما بپرسند که چگونه در اکسپلور دیده شویم، به آنها میگوییم که ساخت ویدیوهای لوپ به شما در رسیدن به این هدف کمک بسیار زیادی خواهد کرد. منظور از ویدیوهای لوپ، کلیپهایی هستند که انتهای ویدیو به ابتدای آن متصل است. این کار باید به شیوهای انجام شود که کاربران اصلا متوجه اتمام ویدیو نشوند. شما باید برای ساخت این دست از ویدیوها به مدارج بالایی از خلاقیت دست پیدا کنید.
8- ویدیوهای کوتاه بسازید
یکی دیگر از فاکتورهایی که اینستاگرام برای بردن یا نبردن یک پست به اکپسور به آن اهمیت بسیار زیادی میدهد، میانگین زمان مشاهده ویدیو توسط کاربران است. یعنی اگر شما یک ویدیو 20 ثانیهای داشته باشید، باید کاری کنید که کاربران مدت زمان بیشتری از ویدیو شما را مشاهده کنند. همین مسئله باعث میشود تا پست شما به اکسپلور اینستاگرام وارد شود. بسیاری از کاربران از حوصله بالایی برخوردار نیستند و معمولا کلیپها را به سرعت رد میکنند. همین مسئله باعث میشود تا میانگین زمان مشاهده پست شما کاهش پیدا کند. برای حل این مسئله ویدیوهای کوتاه بسازید تا درصد بیشتری از زمان ویدیو شما در میانگین مدت زمان مشاهده ثبت شود.
چگونه پست خود را در اکسپلور پیدا کنیم؟
در بالا برای آن دسته از افرادی که به دنبال این هستند که چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم، 8 روش کاربردی را مطرح کردیم که با تکیه به آنها میتوانید وارد محیط پر بازدید اکسپلور اینستاگرام شوید. در این اینجا قصد داریم تا به شما کاربران عزیز بگوییم که چگونه پست خود را در اکسپلور پیدا کنیم؟ قبل از پرداختن به این مسئله لازم که بگیم صرفاً مشاهده پستهایتان در اینستاگرام آن هم توسط خودتان یا دوستان شما خیلی افتخار بزرگی نیست. چون سیستم اکسپلور در اینستاگرام بر اساس علاقه کاربر فعالیت میکند. وقتی شما یا دوستانتان یکی از پستهای شما را لایک کنند، اینستاگرام پستهایتان را به آنها بیشتر نشان خواهد داد. هدف اصلی شما باید ورود پیجتان به اکسپلور افراد غریبه باشد.
برای اینکه بتوانید پست خود را در اکسپلور پیدا کنید، کار سختی در پیش ندارید. فقط باید وارد اکسپلور اینستاگرام شوید و به دنبال پستهای خود را این فضا بگردید. به همین راحتی! اگر هم قصد دارید تا پست خود را اکانتهای دیگر ( اکانتی که تابحال پستهای شما را لایک نکرده باشد ) در اکسپلور مشاهده کنید، فقط باید یکی از هشتگهای خود را در اکسپلور جستجو کنید. در نظر داشته باشید که اگر پیج شما تازه کار است، باید به دنبال هشتگهایی بگردید که رقابت بر سر آنها کم است.
سوالات متداول
آیا استفاده از متن انگلیسی رفتن به اکسپلور اینستاگرام کاربردی است؟
با توجه به تحقیق و بررسی که انجام دادیم، چنین چیزی حقیقت ندارد.
آیا میتوان با کاور زرد ( فریبنده ) در اکسپلور بازدید زیادی را کسب کرد؟
در روزهای ابتدایی شاید استفاده از این روش بتواند برای شما کاربردی باشد، اما زمانی که کاربران متوجه ماهیت واقعی پست شما شوند، بازدید و کیفیت پستهایتان به شدت کاهش پیدا میکند.
آیا با خرید لایک و کامنت وغیره میتوان وارد اکسپلور اینستاگرام شد؟
اگر اینکار را به شکلی اصولی و حرفهای انجام دهید، احتمالا موفق خواهید بود.
سخن پایانی
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ روشهای زیادی برای ورود به محیط اکسپلور دارد. ورود شما به این محیط میتواند باعث رشد چشمگیر بازدیدهای ارگانیک و طبیعی شما شود. اما امروز ما در این مقاله شما را با 8 روش اصولی که به شما کمک بسیار زیادی برای ورود به اکسپلور اینستاگرام میکند آشنا کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد! موفق باشید.